Mrkvová pomazánka s tofu a řeřichou

22.03.2017

Znáte něco chutnějšího než čerstvý chléb namazaný máslem? My ano, čerstvý chléb s pomazánkou a naklíčenými semínky. Je to dobré, barevné a navíc plné vitamínů. Podívejte se na náš tip, jak si připravit malé jarní pohoštění.

EAT-fit semínkové chlebánky

Ingredience: 250g směsi EAT-fit semínkové chlebánky, 1/2 sáčku instantního droždí, 350 ml vlažné vody, vymazaná forma na mufiny

Postup: Směs smíchejte s instantním droždím a zalijte 350 ml vlažné vody. Rukou nebo ručním mixérem se spirálami hněťte těsto 10 minut. Těsto naplňte pomocí lžíce do vymazaných mufinových formiček do max 3/4. Rozehřejte troubu na 220°C. Chlebánky nechejte kynout asi 30 minut a potom je pečte v rozehřáté troubě přibližně 20 minut. Chlebánky vyklopte z formy a pečte na mřížce nebo plechu dalších 20 minut při teplotě 180°C. Nechejte je vychladnout na mřížce. 

Mrkvová pomazánka s tofu a řeřichou

Tuto pomazánku jsem objevila ve slovenské kuchařce "Hneď to bude, anjelik", plné triků, jak dostat "zdravé" jídlo i do těch nejmenších strávníků. Nedalo mi to a musela jsem také vyzkoušet. Původně doporučovanou tofunézu (sojanézu) jsem nahradila majonézou Hellmanns. A ono ano. Tofu v kombinaci s nastrouhanou mrkví, majonézou a česnekem je u nás na stole vidět od té doby pravidelně. 

Ingredience: 200 g tofu, 200 g mrkve, 3-4 lžíce majonézy, 1-2 stroužky česneku, himalájská sůl, naklíčená řeřicha

Postup: Očištěnou mrkev a tofu nastrouháme najemno, doplníme o majonézu, vymačkaný česnek, sůl a dobře promícháme. 

Servírujeme jako pomazánku k pečivu nebo dip k nakrájené zelenině (okurka, bílá ředkev, kedlubna, paprika, řapíkatý celer). 

Tipy: Nejlepší je použít soft/silk tofu, které je měkké a vláčné, lze ho koupit v obchodech s asijskými produkty. U nás vyráběné tofu je tužší a pro spojení surovin v pomazánku je potřeba více majonézy. Pomazánka je dobrá i z tofu uzeného. Pokud se chcete vyhnout vejcím, použijte tofunézu/sojanézu, jogurt či kysanou smetanu. 

EAT fit, Enjoy life!